CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 19, 2011

My TARGET.!!!

Memandangkan aku dah takde teman wanita, kekasih atau girlfriend atau lebih dikenali sebagai gf lah.. So sekarang ni dalam kepala aku ialah belajar.. belajar.. belajar.. Aku nak banggakan mak bapak aku.. Aku nak buktikan kat mereka bahawa aku boleh berjaya dalam hidup walaupun SPM jahanam.. haha.! Itu lah padahnya orang cakap tak nak dengar cakap mak bapak.. kahkah~ >.< Aku nak buktikan kat mereka yang anak dia ni boleh diharap.. ^_^

Nak tahu tak, hari jumaat lalu pada tarikh 16 september lepas je sembahyang jumaat kat masjid dengan bapak aku.. Nak balik tu aku ajak lah bapak aku lepak mamak.. Tetiba nak perkena tosai pulak kan.. haha.! :P Tengah lepak-lepak kat mamak tuh, aku pon borak-borak ah dengan bapak aku.. Mula-mula aku cakap kat bapak aku "Ayah tahu tak kerajaan sekarang nak naikkan gaji pekerja kat Malaysia sebab nak tarik orang Malaysia yang pro-pro kat luar negara tuh balik and kerja kat Malaysia".. Bapak aku pon elok bantai cakap "Tak kan boleh punya.. Gaji kat Malaysia sikit gila".. Pastu aku cakap lah kat bapak aku "Ayah, orang ingat nak sambung belajar sampai MASTER lah.! Pastu bila dah dapat MASTER, orang pun nak pergi kerja kat luar negara.. Tak nak kerja kat Malaysia".. Bapak aku pun support aku lah kan.. Bapak aku cakap "Elok lah tuh kau pergi kerja kat luar negara.. Gaji banyak.. Nanti ayah support bayar pengajian untuk kau sambung MASTER kau".. Aku dengar bapak aku cakap macam tuh.. Berkobar-kobar aku jadinya kan untuk dapat kan MASTER.. haha.! XD

So sekarang ni apa yang aku target.. Habis je Diploma ni terus buat Degree.. Pastu terus sambung study ke tahap MASTER.. Dapat kerja dengan Intel ke Google ke Yahoo ke Msn or Microsoft memang syok.. Gaji masyuk tuh.. hehe.! Itu lah yang aku target and harap aku dapat capai target aku tuh.. AMIN.!! :)

No comments:

Post a Comment